dinsdag 17 maart 2015

Rokje, paperclips en patroon gehaakt vogeltje!

Ik heb de creatieve flow de laatste tijd goed te pakken en maakte voor Esther (espiratie) op bestelling nog een rokje op maat...deze is iets langer als die ik in mijn vorige bericht liet zien, heeft zakjes en is afgebiesd met rood sierbiasband, geeft wel een leuk effect! De stof is een lekkere zachte en soepele babyrib van Stenzo.


Wil je een rokje op maat en naar je eigen wens, ik maak ook op bestelling, neem gerust contact op als je interesse hebt en dan bespreken we de mogelijkheden!

***

Ik maakte ook nog wat paperclips...

Met (paas)haasjes:


..en met 'geluks'vogeltjes:


Ik heb al een paar keer vragen gehad naar een patroon van het vogeltje. Ik heb het ooit een keer zelf 'uitgevogelt' aan de hand van een foto op Pinterest.
Hierbij mijn beschrijving voor de liefhebbers:

*Garen en maat haaknaald  zijn naar keuze, heeft enkel invloed op de uiteindelijke grootte van het vogeltje. Ik gebruikte Catania katoen met naald no. 2.0

Lijfje:

1: Maak een magische ring, begin met 3 lossen (is eerste stokje) en haak 11 stokjes in de ring.
Sluit de ring met een halve vaste in de 3e losse waarmee je begonnen bent. Trek de ring strak aan, zodat hij mooi sluit.

2: Haak in de eerstvolgende steek: 1 half stokje, 2 stokjes, 1 dubbel stokje, 2 stokjes en 1 half stokje (deze maak je allemaal in één steek, is het hoofdje).
In de opeenvolgende 7 steken haak je steeds 2 vasten in één steek (14 dus in totaal)
Vervolgens haak je 4 lossen, maak een halve vaste in de tweede losse vanaf de naald, in de volgende losse een half stokje en in de laatste losse een stokje (is het staartje)...sla nu één steek over en zet het staartje met een halve vaste in de daarop volgende steek vast, maak nog een halve vaste in de laatste steek en hecht af.

Snaveltje:

Hecht in het hoekje waar het hoofdje overgaat in het lijfje de kleur aan die je voor het snaveltje wil gebruiken. Haak 2 lossen, maak een halve vaste in de tweede losse vanaf de naald en vervolgens een halve vaste in de beginsteek (waar je de kleur hebt aangehecht), hecht af en werk de losse draadjes weg, hierbij 'trek' ik het snaveltje dan nog een beetje in vorm.

Oogje:

Maak met zwart een frans knoopje (zie tekening hieronder), of gebruik een zwart kraaltje als oogje.
Werk alle draadjes weg en klaar is je vogeltje!




Veel plezier met het maken van de vogeltjes en ze zijn voor van alles te gebruiken...als applicatie, broche, versiering op een kadootje, kaart, aan een bos bloemen of maak er een slingertje van, ideaal voor restantjes garen!

Wanneer je gebruik maakt van de beschrijving, stel ik het op prijs als je een verwijzing plaatst naar mijn blog.

***

Fijne dag!!
**Grtzz..Maddy**



18 opmerkingen:

  1. Wat leuk allemaal weer!
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent lekker creatief druk. Mooi rokje. De paperclipsen zijn en blijven leuk.
    Dank je voor het patroon voor het vogeltje.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuk rokje met een stofje dat zo bij de lente past ...
    De gehaakte paperclips zijn zo lief ...
    Geniet van het zonnetje ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer mooie dingen gemaakt Maddy! Bedankt voor het delen van het patroontje.

    Fijne dag! Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig !!! Zo'n fleurig rokje is schitterend om te dragen.
    Bedankt voor het patroontje.

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig rokje heb je gemaakt voor Esther. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk, het rokje én de clips! Het konijntje vind ik ook geweldig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag het al bij Es. Lekker vrolijke rokje. wt een lieve paperclips, dank je wel voor het patroontje.

    Lieve groet, dinah

    ps: Ik heb weggeef maand en heb een paar hele leuke give aways, kom je ook even kijken..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vandaag kreeg ik ook nog nwe rode stoere laarsjes binnen mag je 3 keer raden wat ik morgen aantrek hahaha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een Esther-rokje ;-), knap gedaan!
    De paperclips zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super mooie rok heb je gemaakt! Zo leuk om daar iemand blij mee te maken.
    Die paperclips zijn echt schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig rokje heb je voor Esther gemaakt Maddy!Die stof ook zo mooi! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig leuk rokje maakte je voor Essebes! Chapeau hoor! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig leuk! Ik heb ze een veren staart gegeven. Linda Koers.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig leuk! Ik heb ze een veren staart gegeven. Linda Koers.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor het vogeltjes patroon. Ik heb er een kipje van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die volgeltjes zijn echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig als je een reactie achterlaat!
Bedankt en Grtzzz...Maddy

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...