woensdag 29 augustus 2012

Gratis Patroon/Free Pattern

Minitasje sleutelhanger
Minibag keychain


Gebruikte materialen:
Used Materials:


Clover haaknaald/Hook 2,5
Catania katoen
Drukkertje/Button van ca. 0.7 cm.
Kleine platte bloemetjes applicatie/Little flat flower appliqué
2 Aanbuigringetjes en een groot karabijnslot (of sleutelhanger). 2 Metal rings and a big jewelleryclosure or keychain.

 
Het kan in principe van ieder garen, zolang je maar een in maat bijpassende haaknaald gebruikt, het heeft enkel invloed op het formaat van het tasje. De afgebeelde tasjes zijn ca. 4,5 cm. breed en 3 cm. hoog (dicht)..er past precies een winkelwagenmuntje in.

Every Yarn is oké, as long as the hook has the right size for the used yarn...it will only have an effect on the size of the minibag. The bags in the picture measure app.4,5 cm. by 3 cm. (closed)..it fits a coin for a shoppingcar.


Beschrijving:
The Tutorial:


Maak een ketting van 14 lossen.
Chain 14.

Toer 1: Begin in de tweede losse met het haken van vasten tot het eind van de ketting.
Je hebt nu in totaal 13 steken.
Begin iedere volgende toer eerst met een losse te haken, zo krijg je een mooie rechte zijkant.
Round 1: Start making SC in the second stitch from the hook untill the end of the chain. Now you have 13 stitches.
Start every round making a Chainstitch first so you will create straight sides.

Toer 2-18: Haak in vasten (13 st.)
Round 2-18: SC (13 st.)

Vanaf toer 19: Haak je steeds de eerste twee én de laatste twee steken van elke toer samen. Zo wordt er per toer twee steken geminderd en ontstaat het schuine puntje. Dit toer voor toer herhalen tot er uiteindelijk nog 3 steken over zijn, hecht af.
Vergeet niet om ook nu nog steeds aan het begin van iedere toer eerst een losse te haken!!


Round 19: from now on start decreasing by SCTOG the first and last two stitches of every round untill you have 3 stitches left. Finish off.
Note: keep on starting every round with a Chainstitch!!




Afwerking: vouw de onderkant omhoog ongeveer tot aan de toer waar je bent begonnen met minderen, strijk met je vingers even stevig de vouwrand plat en kijk eerst goed of het klepje er nog mooi overheen valt, anders moet je misschien de vouw wat verplaatsen...vervolgens naai je de zijkanten dicht d.m.v. een slipstitch (gebruik hiervoor de begin en einddraad van het haakwerkje). Vouw het klepje eroverheen en zet deze vast met een klein drukkertje. Versier het tasje naar eigen idee en hang er desgewenst een sleutelhanger aan.

Klaar!!

Veel plezier!!

Fold the bottom up untill the round where you started to decrease, make a sharp fold with your fingers and see first if the flap fits over the bag, if not replace the fold a bit until it fits nice...then you slipstitch the sides of the bag together (using your starting and ending thread). Fold the flap over and sew a little button for closure. Decorate and hang it from a keychain if you wish.

Finished!!

Have fun!! 


Dit is een gratis patroon voor persoonlijk gebruik en niet bedoelt voor commerciële doeleinden. Het mag zonder toestemming niet gekopieerd of elders geplaatst worden, een directe link hiernaartoe plaatsen mag wel. Ik vind het altijd leuk om de resultaten van anderen te zien!

This is a free pattern for personal use only and not intendet for commercial purposes. It is not allowed to copy or place it somewhere else without permission, you may place a direct link.I alwys like to see the results of others!





Mocht er in de beschrijving iets niet duidelijk zijn of klopt er iets niet, neem dan gerust contact met me op!


When something isn't clear or you find a mistake, please feel free to contact me!





© 2012 Maak Het FF-Maddy's blog






23 opmerkingen:

  1. Ohjee, weer zo'n leuk ding! En zo gaaf dat je ons het patroontje er van laat lenen. Dankjewel hoor! Als ik mijn projectjes af heb die ik nog heb liggen, begin ik misschien ook even aan een enveloptasje.
    Groetjes,
    Angélique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat mini tasje. En handig ook voor al die hele kleine spulletjes.

    groetjes,dinah.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk weer, je houd ons wel bezig he? haha,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja..sorry..hahaha:-) ik kan het niet laten om zo nu en dan iets te bedenken, het is maar een simpel dingetje hoor!

      Verwijderen
  4. Alweer zo'n leuk klein patroontje. Perfect om er even tussendoor te doen. Bedankt weer hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, Leuk, Leuk! Bedankt! Zo simpel, maar toch zo leuk! Ik ga hem zeker maken! (en misschien wel nog één en nog één en...)

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ben je toch vreselijk HANDIG wat leuk!!
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh dat heb je leuk bedacht!!!handig ook!;-)

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuk dingetje! Ga ik maken voor een boodschappenmuntje, om de een of andere reden blijven die bij mij niet aan zo'n hangertje zitten.

    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk ding, die wil ik ook maken voor een winkelmuntje!
    Groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk! Ik zet hem op mijn todo lijst! Bedankt voor het patroon.
    Groetjes, Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi patroontje weer. bedankt.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What a pretty purse, who wouldn’t love it!I would love to try something like this.
    www.blissfulsewing.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel leuk en lief, dank je wel voor het gratis patroon.
      Mooi gemaakt.

      Lieve haak groetjes Marjon

      Verwijderen
  13. Leuk patroontje. Dochterlief moet binnenkort naar een feestje van een paar meiden die graag geld willen hebben als cadeautje. Lijkt me een leuk idee om daar dit mini tasje voor te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Que monada, es precioso y muy practico!
    un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is gewoon geweldig ik ook dit soort kleine opknoping tas om mobiele telefoons te houden voor kinderen en volwassenen te maken. Ze zien er zeer aantrekkelijk en gemakkelijk te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb het portemonneetje gehaakt, bedankt voor het patroon! Het is leuk geworden al zeg ik zelf;)
    Op mijn blog heb ik een link gezet naar jouw patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment, leuk!:-) Ik wilde even gezellig bij je gaan kijken, maar ik kom niet op je blog terecht...heb je daar een adres van? Grtzz..maddy

      Verwijderen
  17. heb er al verschillende gemaakt met een mooi versierd piepklein briefje er in met iets liefs er op geschreven. Dat was een heel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leukje. Ik ga hem maken, handig. Liefs:)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk patroonje heb ze ff snel tussendoor gedaan
    Ze zijn zo af toppie

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig als je een reactie achterlaat!
Bedankt en Grtzzz...Maddy

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...