maandag 14 september 2015

My cup of tea/coffee

Een tijdje geleden zag ik via Instagram bij RepeatCrafterMe geweldige gehaakte onderzetters voorbijkomen in de vorm van kopjes en was er meteen verliefd op! Er stond een link bij naar de gratis beschrijving en heb ze toen meteen gemaakt.
Wil je ze ook maken dan vind je de beschrijving voor deze leuke kopjes HIER

Je maakt ze van wat dikkere katoen zoals de Paris van Drops of Creativ Cotton van Rico en een haaknaald nummer 5 
De bloemetjes heb ik er later op geborduurd, vond ik zelf leuk maar hoeft dus niet:-)



Ik kreeg er allerlei andere ideetjes mee en ben ze kleiner gaan maken. 


Ik heb netjes om toestemming gevraagd of ik een beschrijving in het Nederlands op mijn blog mocht zetten voor het gehele kopje, maar heb daar geen reactie op gekregen...dus doe ik dat niet, het is tenslotte niet mijn patroon....maar ik kan natuurlijk wel vertellen hoe ik ze kleiner heb gemaakt:

Je gebruikt dan een kleinere haaknaald (nummer 2) en dunnere katoen zoals bv. Catania of cotton 8. 
In de beschrijving voor de onderzetters heb ik tot en met toer 10 gehaakt,  (toer 11 en 12 laten vervallen en je eindigt dan toer 10 met twee lossen zoals je anders in toer 12 zou doen) vervolgens ga je verder met toer 13. De rest van de beschrijving blijft hetzelfde.
Door die twee toeren te laten vervallen blijft het kopje wat beter in verhouding. 
Zo heb je hele leuke kleine kopjes om bv. als applicatie te gebruiken, als broche...of plak er een magneetje achter!



...of maak er een leuk slingertje mee! 
Hiervoor haak je met haaknaald nummer 3 een ketting van 200 lossen en haak één toer in halve vasten.
De kopjes heb ik daarna aan de sliert bevestigd met splitpennen (een briljant idee van zoon:-), ik zocht namelijk een manier waarop ze niet zo stijfjes vast zouden hangen en nu is het ook net of ze aan kleine haakjes hangen.
Leuk om te maken voor een thee óf koffieleut!



Mocht je er ook mee aan de slag gaan, dan veel plezier ermee!!
Vermeld wel altijd even netjes de link en gebruik geen foto's zonder toestemming, zo blijft het ook leuk om dingen te delen xx

**Grtzz..Maddy**

Vind je de onderzetters, applicaties of het slingertje heel erg leuk, maar kun of wil je het niet zelf maken, kun je ze ook in mijn Etsy winkel of op www.maakhetff.nl vinden.

12 opmerkingen:

  1. Super, wat een leuk ideetje! Dat ga ik vast en zeker ook eens gebruiken! En uiteraard plaats ik een link als ik erover blog :-)
    Bedankt voor de inspiratie!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er nu mee bezig en heb een aanvullende tip: als je met het bruin gaat haken is het heel leuk om ook dan alleen in de achterste lus te haken. Dan krijg je nog wat meer diepte!
      Nogmaals groetjes!

      Verwijderen
  2. Die slinger is echt heel erg leuk.....en ik kan het weten haha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze onderzetters zijn heel leuk hoor ...
    Vrolijke kleurtjes in de leuke slinger ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super!! Ik heb het gelijk uitgeprint.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee om van die grappige kopjes een slinger te maken. Leuk voor bij een koffiepartijtje of voor bij een high tea.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer zo'n leuk projectje Maddy! Ik hou er ook van.
    Opgeslagen!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je er weer een leuke eigen draai aan gegeven! Love them! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is dat ik meer van de koffie ben ... ;-)
    Superleuk om te zien bezige bij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om te zien wat je allemaal met de kopjes hebt gemaakt. Ik ben benieuwd of je nog meer voor ons in petto hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat een gezelligheid! Bij elkaar heb je aardig wat kopjes gehaakt :-) Goed idee van je zoon om splitpennen te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kan ook een kopje koffie zijn.. toch? hihihihi, voor de koffie liefhebbers zoals ik ;-) Ik vind het leuk ook als cadeautje een leuk idee...

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig als je een reactie achterlaat!
Bedankt en Grtzzz...Maddy

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...