zondag 15 augustus 2010

Snail

Deze armband is eigenlijk spontaan ontstaan als een soort variatie op de 'two by two'- en 'anemoon'-techniek, ik vind het effect van die technieken erg leuk door al de lusjes, maar een nadeel van beide technieken is, dat je meerdere keren door dezelfde kraal heen moet steken, waardoor het op een gegeven moment een enorm gepruts en getrek wordt....
Bij deze armband heb ik eerst een plat strookje in peyote gemaakt en vervolgens kraal voor kraal lusjes op het strookje geregen....misschien bestaat het al best wel er zijn zoveel variaties mogelijk, maar heb het in ieder geval zonder een patroon gemaakt..
Voordeel van deze manier is ook dat hij heel mooi plat om je pols valt, omdat er alleen aan de bovenzijde lusjes zitten en je kunt gewoon grotere kralen ertussen meerijgen!
Ik noem hem 'Snail' omdat hij aan de onderzijde lijkt op het onderlijf van een slak:-))...deze heb ik op verzoek gemaakt voor zus!

Ik heb er een beschrijving van gemaakt, deze is hier te vinden, veel plezier ermee!!
  
                                             


 Design by Maddy

3 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi gedaan Maddy! Zowel het model als de kleur vind ik zeer geslaagd.
    Daar zal je zus vast blij mee zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zow, Maddy, die is mooi zeg !
    Goed idee om zo een peyote band als basis te maken ! Top !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden Maddy en weer een blije zus !!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig als je een reactie achterlaat!
Bedankt en Grtzzz...Maddy

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...